Fremtidens klasseværelse

I takt med skolens udvikling forandres behovene også. Hvilke krav skal indretningen af fremtidens skole opfylde, og hvilke funktioner skal den understøtte?

Der er stigende fokus på læringsmiljø, det vil sige miljøet, som understøtter individuelle behov hos både elever og undervisere. I fremtidens klasseværelser giver det traditionelle klasseværelse plads til en ny fleksibel indretning hvor behovstilpasset indretning er i fokus. Grundlaget for læringsmiljøet stammer fra forskellige situationer, hvor undervisning er blevet gennemført i tusindvis af år. I moderne tider hjælper de med at tilpasse undervisning og indretning til hver enkelt elevs behov, ambitioner og forhold. De fem situationstyper; Scenen, Laboratoriet, Grotten, Lejrbålet og Vandhullet kan hver for sig eller sammen indgå i fremtidens klasseværelse.

 

Scenen

 

Scenen

Den mest traditionelle og klassiske form for undervisning hvor personen fra scenen er den, der når ud, berører og påvirker sit publikum. Til præsentation, gennemgang og forelæsning.

 

Labbet

 

Laboratoriet

Via praktiske stunder får eleven mulighed for selv at prøve, eksperimentere og skabe. Et sted for innovation, kreativitet og evnen til at opfinde. Et udforskende miljø for både individuelt arbejde og arbejde i grupper.

 

Grottan

 

Grotten

En afgrænset plads til koncentration og separat arbejde. Med reducerede syns- og lydindtryk skabes forudsætninger for koncentration, refleksion og analyse.

 

Lägerelden

 

Lejrbålet

Stedet som afspejler en flere tusind år gammel tradition for at samles og lytte til fortællinger og historier, som viderefører vores kundskab og kultur. Et sted til møder, diskussion og refleksion samt samarbejder og fordybelse i mindre grupper.

 

Vattenhålet

 

Vandhullet

Et interagerende og socialt samlingssted, hvor dialogen er i fokus. Et sted for livlige samtaler, spørgsmål og udveksling af informationer. Ved vandhullet agerer alle deltagere lærer og elev.

Lad os kontakte dig

Giv os dine oplysninger, så vender vi tilbage

Tak for din henvendelse

Vi vender tilbage til dig så hurtigt som muligt.

Til formularen
Ups

Der opstod en fejl, prøv igen.

Til formularen