Creative Force

Efter to år med distancearbejde havde Creative Force svært ved at lokke medarbejderne tilbage til arbejdspladsen. Deres løsning? At indrette et nyt hovedkontor, som opmuntrer til kreativitet og fællesskab blandt medarbejderne. – Kort og godt ønskede vi, at vores medarbejdere skulle være et sted, der skiller sig ud og er mere end en arbejdsplads, siger Thomas Kragelund, adm. dir. for Creative Force.

Virksomheden Creative Force, som arbejder med softwareudvikling til e-handelsløsninger, blev grundlagt i 2019. I dag har de kontorer i tre lande rundt om i verden. Hovedkontoret ligger i Danmark og for at lokke medarbejderne tilbage til arbejdspladsen efter flere år med distancearbejde er de blevet budt velkommen i nye lokaler i Holstebro.

– Tankerne og idéerne bag projektet blev født for omkring to år siden. Vi ville skabe et moderne og elegant kontor med en indbydende og inspirerende atmosfære. Det er lettere sagt end gjort, siger Thomas Kragelund.

For at gøre planerne til virkelighed fik de hjælp af indretningsarkitekt Camilla Rudnicki Design Studio og Input interior. Der er brugt lang tid på at finde de rigtige produkter i nøje udvalgte farver for at skabe et varmt, hyggeligt og eksklusivt arbejdsmiljø for medarbejderne.

– Det er et spændende og farverigt kontor, som måske ikke er så almindeligt, men virkelig flot. Vi har brugt meget blåt og forskellige nuancer af beige i indretningen. Der er mange jordfarver og -toner, som går igen i alle lokaler. Det minimalistiske og elegante er den røde tråd, siger Camilla Rudnicki.

Jesper Damgaard, Key Account Manager hos Input interior, har været involveret i projektet. Han deler indretningsarkitektens tanker og fremhæver miljøvenlige løsninger som en vigtig del af interiøret.

– Sammen har vi udvalgt møbler af høj kvalitet, så de kan bruges i lang tid. Vi vil undgå kortsigtede løsninger, og at slidte produkter kasseres efter et par år. Det har der hele tiden været meget fokus på fra vores, arkitektens og Creative Forces side, og det afspejler sig i resultatet. Alt er gennemtænkt, siger Jesper Damgaard.

Kantinen skiller sig ud

Lokalerne på 1.500 kvadratmeter rummer ud over en masse mødelokaler og arbejdspladser også en lounge, bar og kantine.

– Kantinen er noget helt specielt, hvor vi har arbejdet med en hel del skræddersyede løsninger. Specialdesignede sofagrupper, høje borde og stole i materialer som læder, sten og røget eg giver et eksklusivt look, siger Camilla Rudnicki.

Thomas Kragelund supplerer:
– Det er noget, der giver lidt ekstra, og kantinen er blevet meget populær hos medarbejderne. Den fungerer som et mødested, og vi spiser ofte både frokost og aftensmad sammen her, siger han.

Målet for Creative Force var at skabe et moderne og elegant kontor, som desuden skulle have et hyggeligt og inspirerende miljø. Det er i høj grad lykkedes for projektgruppen, mener virksomhedens administrerende direktør.

– Resultatet er blevet virkelig godt, og det virker, som om vores medarbejdere er enige. Vi har desuden holdt flere events og sammenkomster her, hvor vi har fået masser af ros for de flotte lokaler. Vi er meget tilfredse, det har faktisk overgået mine forventninger, afslutter Thomas Kragelund.

Lad os kontakte dig

Giv os dine oplysninger, så vender vi tilbage

Tak for din henvendelse

Vi vender tilbage til dig så hurtigt som muligt.

Til formularen
Ups

Der opstod en fejl, prøv igen.

Til formularen