EY

Varme farver, et nordisk formsprog og høj kvalitet har spillet en afgørende rolle for valget af inventar.
Facaden består af aluminium og store glaspartier, og indenfor rummer de 6 etager kontorer, en restaurant, en café og en innovativ tech-lobby.

Da EY i København flyttede hovedkontor, blev der skabt en dynamisk kontorbygning – uden et eneste kontor. Med nøgleordene storslået, nordisk og kvalitet udfordrer EY den traditionelle arbejdsplads.

Som en af de førende virksomheder i finanssektoren har EY et udtalt formål – at skabe en bedre arbejdsverden. For virksomhedens medarbejdere i København udtrykkes denne vision i form af et nyt hovedkontor.

– Storslået, nordisk og kvalitet er tre nøgleord, som gennemsyrer hele huset. Med udgangspunkt i lokalt design, varme farver og kvalitetsindretning har vi skabt en tydelig visuel identitet og et optimeret arbejdsmiljø for medarbejderne, fortæller den ansvarlige indretningsarkitekt Louise Bentzen Husbjerg.

Da de tidligere Ernest & Young – nu EY – flyttede, var det ikke langt. På samme gade i København, lige over for det tidligere kontor, blev den nye, virksomhedstilpassede ejendom opført. Med fleksible arbejdsmiljøer og personalets velbefindende i centrum kunne overflødige kontorarealer minimeres.

– Den nye bygning er helt på linje med EY’s profil som en fremadstræbende virksomhed i konstant udvikling. Intelligente sensorer i bygningen gør, at vi kan vide, præcis hvor mange der befinder sig i vores lokaler, og på den måde optimere arbejdsarealet for dagen. Tanken er, at medarbejderne skal vælge arbejdsplads ud fra behov frem for at sætte sig ved den samme traditionelle kontorplads hver dag, fortæller Thomas Verduyckt fra ISS/A, som er områdechef på EY’s danske hovedkontor.

Eksklusive miljøer

Bag den sobre facade i aluminium og frosted glas er der seks etager med aktivitetsbaseret kontorlandskab, en restaurant, en café og en innovativ tech-lobby. På hver etage suppleres dæmpede farver med udtryksfuld kunst og iøjnefaldende tekstiler.

– Nordisk formsprog og en stor detaljerigdom i indretningen har været succesfaktorer for designet. Vi har leveret indretning af høj kvalitet, som passer til EY’s miljøer og kontorfilosofi, fortæller Joan Weltz, Business Area Manager på Input interior i København, som har været hovedleverandør i projektet.

600 arbejdspladser til kontorets 1.000 medarbejdere kan ved første øjekast se ud som en fejlberegning. Men faktisk er det en kalkuleret strategi for fremtiden.

– I takt med at arbejdsmodeller ændrer sig, skal vi tilpasse os som virksomhed. I dag er der mange, der arbejder andre steder end fra kontoret, og der er ikke længere samme behov for at matche antallet af kontorpladser og medarbejdere. Her er ikke en eneste fast arbejdsplads, og vi er blevet mere dynamiske end nogensinde, siger Annette Lyster fra EY, som har været en del af den ansvarlige projektgruppe.

Med fokus på de hundredvis af mennesker, der hver dag går ind i bygningen – både medarbejdere og gæster – har EY skabt et gæstecentreret koncept, som er baseret på balancen mellem æstetik og funktion.

– Besøgende taler ofte om, at det er en eksklusiv oplevelse at træde ind hos EY. Vi ønsker, at hele huset skal efterligne et femstjernet hotel. Det luksuriøse udtryk skyldes et samspil mellem eksteriør, interiør og de praktiske elementer i huset, afslutter Thomas Verduyckt.

Lad os kontakte dig

Giv os dine oplysninger, så vender vi tilbage

    Tak for din henvendelse

    Vi vender tilbage til dig så hurtigt som muligt.

    Til formularen
    Ups

    Der opstod en fejl, prøv igen.

    Til formularen